In leefgroep 5 staat samenwerken centraal

In leefgroep 5 staat samenwerken centraal

Dat deze leuze helemaal klopt, bewezen de leerlingen vorige vrijdag. Toen hebben we de geziene leerstof aan de hand van een coöperatieve werkvorm (of zoals het op onze planning staat CW) geoefend.

Bij deze werkvormen is het de bedoeling dat de leerlingen spelenderwijs in kleine groepjes, per twee of individueel de leerstof die ze eerder zagen kunnen inoefenen.

Niveau 5 oefende de spellingsregels die vorige week aan bod kwamen:

  • de heerlijke woorden
  • de rustige woorden
  • de woorden zoals vogels (verenkelen) 

Dat deden ze aan de hand van een estafettespel in kleine groepjes. Er werd hard gelopen en druk geschreven en de leerlingen waren meteen opgewarmd voor de rest van de dag.

Niveau 6 herhaalde optellingen en aftrekkingen van getallen tot 10.000 want de verschillende oplossingsmethoden zaten onder een dikke laag stof. 
We deden dit aan de hand van een vier-twee-solo. De eerste oefeningen werden binnen een groep van vier uitgewerkt. Verschillende oplossingsmethoden werden vergeleken en gecontroleerd.  
Nadien werden de groepjes kleiner en maakten we de tweede kolom per twee. We hadden veel opgestoken van het werken in groep. Nadien bekeken we hoe het ons alleen (solo) verging. Er werd hard en knap gerekend!


In leefgroep 5 staat samenwerken centraal
Deel deze post:

Wie zoekt, die vindt.

Geef hieronder uw zoekterm in.